vreemde-tekens-in-printcmrMet enige regelmaat krijgen we op onze Helpdesk het signaal dat PrintCMR er vreemd uit ziet, niet meer leesbaar.

In dit artikel zie je een verklaring over de oorzaak en de oplossing.

Het probleem doet zich voor indien Adobe Reader is geinstalleerd in een klein aantal versies.
Zowel Adobe als PrintCMR gebruiken dezelfde cache voor de lettertypes. Doordat beide systemen een andere oplossing in hetzelfde bestandje stoppen, kan het voorkomen dat PrintCMR het verkeerde lettertype leest en deze vervolgens plaatst.

Een aantal definitieve oplossingen zijn deze:

- Update Adobe Reader naar de laatste versie
of
- Verwijder Windows font cache bestand C:\Windows\System32\FNTCACHE.DAT en start de computer opnieuw op.
of
- UItschakelen Windows Font Cache Service van Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools\Services
of
- Verwijder de Adobe cache op C:\Users\<username>\AppData\Local\Temp\acrord32_sbx\
of
- Gebruik in PrintCMR een ander zoom-level dan 100%


Een tip van onze gebruikers is deze:
- Verwijder Adobe Reader van het systeem;
- Herstart het systeem;
- Installeer Adobe Reader opnieuw
In veel gevallen gebruikt Adobe Reader ook nog eens 200 Mb minder schijfruimte.